Dressyr tävling, Here I come!

God morgon!
Jag bloggar ganska sällan, jag är dålig på det jag vet... Men som tur är bloggar väl Lenny minst varje dag tycker jag att det värkar (stavning) som. Det skulle vara jättekul om ni kommenterar mer! Jaja! Ni är duktiga läsare iallafall!<3 :D
Jag red Kerry igår. Han är en isabell-färgad ponny (maxad D-ponny tror jag) som kan vara väldigt trög och VÄLDIGT lång! Han gick väldigt fint igår, va inte alls särskillt lång och gick nästan i samma tempo som alla andra! Det innebär att det gick jättebra för mig. Efter lektionen frågade jag min ridlärare vilken häst hon tycker jag skulle ta på dressyr tävlingen om jag skriver upp mig och hon tyckte att Kerry funkar bra för mig. Ni kan inte gissa hur glad jag blev med tanke på att Kerry är en av mina favorit hästar! <3 När jag bytt om efter ridningen pch skulle gå till bilen ringde jag mamma och frågade om jag kunde den helgen men mamma kunde inte prata så jag fick prata med pappa istället. Han sa att det funkade så ja skrev då upp mig med Kerry! När jag kom hem sa mamma att vi var upptagna den helgen fast det gör inget nu för det är bara att jag skippar det vi skulle göra och prioriterar dressyr tävlingen. Nu kommer jag att börja springa runt i vardagsrummet och träna på dressyr programmet och hela familjen kommer att "dampa" på mig... XD Idag har vi alldeles för många lektioner i halv klass tycker jag för då får jag knappt träffa min bästis Doris. (FÖRLÅT OM JAG BERÄTTAR OM OINTRESSANTA SAKER) Men i alla fall så föddes både jag och Doris på en fredag (samma dag men inte samma datum) , vi är födda samma år, vi går i samma skola och vi lär av varandra. Är det någon som kan få ihop det till någon låt? Det kan i alla fall jag och Doris!
Kan ni låten: Det var Bill o Busan o Jag! Vi va födda samma år o samma dag! Å vi gick i samma skola o vi lärde av varandra, det va Bill o Busan o Jag!
Om man tar den låten och byter ut namnen till Benny, Doris o jag (Elsa) så blir det en unik sång för oss! Vi båda heter ju ELSA så jag betyder liksom Elsa fast man säger jag!
Nu kan jag inte blogga mer för jag måste klä på mig, borsta håret och käka frukost. Sen ska jag springa till bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0