<3 Meja, Lille John och Suzuki <3

Ja, eftersom Benny berättade om Gry så får väl ja berätta om mina änglar!
Meja (Sindarve Meja) 2001 FJORD HÄST
Far: Hugo 179
Mor: Mika 2637
Morfar: Sindarve Tulling 143
C-ponny (136 cm). Hon är suuuupersnäll men blir sur om hästen bakom kmr för nära. Hon kan bocka i galoppen men har en underbar hoppteknik. Hon går fint när man rider henne rätt.
Lille John 1990
Import England
Min skötponny på Mälarhöjden. Jag har skött honom sedan 2010. Han är en brun D-ponny av lite grövre modell. Hoppar bra, kan bli lite stark. Han är ju ganska gammal, men han tror att han är en 7 årig arab hingst... -.-"
Men han är bäst ändååå!
Suzuki (Quercia van de Goudblomme) 1993 SELLE FRANCAIS
Far: Boy de la Barre II
Mor: Pagode II
Morfar: Jiloi
Import Holland
kallas Suzuki av typ alla utom mig. Började sköta henne 2011 (januari?). Jag kallar henne Quercia, Sia eller Qerran. Hon är ett fuxsto med temperament.
När jag började sköta henne så stog det en lapp på boxen "Be om hjälp av personalen när du ska göra iordning Suzuki". Detta stog för att hon hotade med att bita, sparka och stegra. Jag räknade ganska snabbt ut att hon var jätte kelig och aldrig skulle göra någon illa. Hon bara hotas. Jag är ganska säker på att det beteendet kom ifrån att hon har patella upphakning på vänster bakben. Det gör att det ser ut som att hon ska sparka när hon lyfter det. Folk har nog daskat till henne när hon har försökt lyfta benet, för att de tror att hon ska sparka.
Nu har jag skött henne i ett par månader och lappen är borta + att hon är suuuuper snäll ALLTID!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0